sobota, december 07, 2013

Obiskali so me inšpektorji ...

Fotko sem si sposodila na FB pri Mariji Skrt - hvala!
Takole lušni je bilo danes na Prazničnem sejmu v Velenju. Sijal je sonček. Samo veter je malce bril. Pa smo bili kljub temu nasmejani. Pa še dacarsko inšpekcijo sem preživela :o).

Na hitro bom napisala za vse, ki obiskujete sejme, na kaj bodite pozorne.
Na vidnem mestu morate imeti označeno ime firme ali s.p. skupaj z naslovom, na vidnem mestu mora biti cenik, tudi artikli morajo biti označeni s cenami.
V škatlici (ali blagajni) imejte vpisano, koliko imate tisti dan menjalnega denarja. (To so pogledale.)
Račune pišite v dvojnikih,  ker pregledajo račune tistega dne, preštejejo trenutni izkupiček v blagajni (škatlici) in preverijo, če se znesek ujema s prištetim menjalnim denarjem. V blagajni ne smete imeti viška. In obvezno k računu priložite zapis o možni menjavi blaga.
Bilo me je strah, priznam. Vendar sem preživela :o). Na koncu dobiš zapisnik in če je vse ok je postopek zaključen.
Vprašala sem jih še, kaj se zgodi, če bi bil na stojnici prodajalec npr. moj sin. In je rekla, da tega ne pregledujejo oni, temveč delovna inšpekcija, da pa je dobro, da imate z družinskim članom, ki je na vaši stojnici v tem primeru pisni dogovor, da vam pomaga na stojnici kot družinski član brezplačno.

Po našem sejmu so se najprej sprehodile in si nato izbrale nekaj stojnic, ki so jih pregledale.

No očitno davčna sedaj res kontrolira nas, male ribe, velike pa mirno plavajo naprej. :o)

29 komentarjev:

  1. S tem zadnjim odstavkom se popolnoma strinjam. Vesela sem za tebe, da ti niso našli nobene nepravilnosti in da boš lahko še na veliko sejmih s svojimi čudovitimi izdelki razveseljeva kupce in radovedneže :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  3. Tole me zanima:
    In obvezno k računu priložite zapis o možni menjavi blaga."
    Kaj to praktično pomeni: še en listek zraven, ali napisano na računu, kakšno besedilo?
    Oprosti, da nadlegujem, a včasih prodajam svojo barvano volno na stojnici, vem za to zahtevo, videla pa še nisem pri nikomer. <Imam pa registrirano osebno dopolnilno delo, ne s.p. ali firmo.
    Vnaprej hvala za odgovor.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ladka, na ključku imam tekst. Če želiš ti ga lahko jutri pošljem na mail. Ga pa moraš prilagati računu, ker gre za obvestilo kupcu o njegovi pravici, da lahko blago kupljeno na premični stojnici zamenja, tudi če imaš osebno dopolnino delo. Tak status sem jaz imela še lani.

      Izbriši
    2. Ob nakupu nad 12€ ga je treba dat zraven :)

      Izbriši
    3. Simona, lahko tudi jaz prosim za ta tekst?

      Ti.na, kaj pa pri nakupu do 12€? Ni potrebno?

      Izbriši
    4. Lepo prosim tudi jaz ta tekst za zamenjavo ... to je verjetno tudi, če prodajaš doma ali ne?

      Hvala za odgovor in poslano!

      Izbriši
    5. Samo vprašanje, ali je znesek 12€ ali 20€?

      Izbriši
    6. O tem znesku jaz žal ne vem nič. Jaz dajem tekst zraven vsakega računa.

      Izbriši
    7. Znesek je 12€. do 12€ ne rabiš nič dajat.
      http://www.uradni-list.si/1/content?id=51154
      46. člen

      Izbriši
  4. Ja, ja male ribe smo vedno na udaru :-))
    Hvala za izčrpno reportažo in dobro je biti previden, kajne .-))

    OdgovoriIzbriši
  5. Inšpekcije gor, inšpekcije dol,
    vse imaš pošlihtano
    tako, da nič bat in lepo naprej sodelovat
    srečno
    lp Tamara

    OdgovoriIzbriši
  6. Ojej kaj nimajo drugje več dela :(.
    Hvala, za obvestilo. Lp

    OdgovoriIzbriši
  7. Preživela si in nas spodbudila k natančnosti in sdoslednosti. Hvala ti.

    OdgovoriIzbriši
  8. :-) Uf je kar vroče postalo meni tam zraven tebe... jap male ribe so zmeraj fajn za glodat :-(

    OdgovoriIzbriši
  9. A dej nehi!! Na nas "takale" se spravljajo. e pa veseli, da si imela vse pošlihtano in pokazala kako se stvari streže. To z denarjem za menjavo pa nisem vedela,...bo treba še to zrihtat. Lepo posluj še naprej, imaš čudovite stvari!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Joj kako jaz pišem . Mislila sem " tamale" :):)

      Izbriši
  10. dekleta, a mi lahko morda poveste, če je treba res na začetku dneva imeti tudi popis, kaj vse je bilo prinešeno na stojnico? Nekaj sem slišala o tem, da bi naj sam sebi napisal dobavnico?!pri nas v MB so tudi inšpektorji veselo kolovratili že prvi dan sejma - davčni in zdravstveni... norišnica :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zanimala jih je blagajna, za popis izdelkov mi ni rekla nič.

      Izbriši
  11. ojej .. dobro ti je šlo .. bravo in hvala za info .. bom delila na FairArt-u, da bodo tudi drugi pozorni
    ... tnx :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Hvala za info! Sploh tole o menjalnini nisem vedela :( jaz vedno se ves svoj drobiz iz denarnice not vrzem pa potem, ko grem za jest kupit, vzamem iz tam ven :(

    OdgovoriIzbriši
  13. Mene tudi zanima tekst za zraven računa. Lepo prosim. A pri osebnem dopolnilnem delu moraš tudi imet blagajno? Kaj je v njej preden sploh kaj prodaš? Ne hodim ravno dosti po stojnicah, se pa kdaj zgodi ... takrat sem si vnaprej pripravila nekaj drobiža, da sem imela za vraćat ... A to ni vredu? Hvala za vaše odgovore!!!

    OdgovoriIzbriši
  14. Pa črke na ceniku morajo biti velike najmanj 4mm :).

    Zadnjič so se na sejmu punce pogovarjale o tem, da bi moral imeti tudi vse izdelke preštete, ko prideš tja. Število manjkajočih izdelkov ob koncu dneva bi se moralo ujemati s številom prodanih izdelkov, za katere si napisal račun. Tako bi dokazal, da nisi prodal ničesar brez računa. A je tole znano kateri?

    OdgovoriIzbriši
  15. Za tistih 12 Eurov... povzeto iz DATA info

    Potrebno je upoštevati tudi določila Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot), ki določa, da mora podjetje za blago, ki ga ponuja, vidno označiti ceno ter je dolžno za prodano blago izdati račun. V primeru, da vsota plačil presega 12 EUR, pa mora potrošniku izročiti tudi pisno obvestilo, ki vsebuje firmo in sedež podjetja, vrsto in ceno blaga, ter pravice potrošnika iz 46. c člena ZVPot o odstopu od pogodbe ter kraj in datum.

    OdgovoriIzbriši
  16. Takle tekst imam napisan sama
    Na podlagi 46.c člena Zakona o varstvu potrošnikov velja, da ima potrošnik pri pogodbah, sklenjenih zunaj poslovnih prostorov pravico, da v petnajstih dneh podjetju pisno sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Šteje se, da je sporočilo pravočasno, če je poštna pošiljka oddana v roku.

    OdgovoriIzbriši
  17. Hvala ful za tale prispevek. Da do nedelje še vse poštimam :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Evo kar kopiram:
    46. člen zakona o varstvu potrošnikov
    Zakon o varstvu potrošnikov pravi, da je treba potrošnikom pri prodaji, ki ne poteka na sedežu pravne osebe/fizične osebe, ki opravlja dejavnost, omogočiti vračilo blaga, če z njim ni zadovoljen.
    Povezava, če ga kdo želi brati: http://zakonodaja.com/zakon/zvpot/46-clen
    Prodajalce na stojnicah zadeva točka c tega člena.
    Povezava: http://zakonodaja.com/zakon/zvpot/46c-clen

    Besedilo, ki ga imejte natisnjenega na listkih/nalepkah:
    - Potrošnik ima pravico v 14 dneh po prejemu blaga odstopiti od
    pogodbe. Svoj odstop mora pisno sporočiti prodajalcu. Šteje se, da je
    sporočilo pravočasno, če je bila pošiljka oddana v navedenem roku.
    - Če je potrošnik blago že prejel, mora blago nepoškodovano in v
    nespremenjeni količini vrniti prodajalcu v 30 dneh po poslanem pisnem
    sporočilu o odstopu od pogodbe. Vrnitev prejetega blaga prodajalcu v
    roku za odstop od pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
    - Prodajalec mora potrošniku takoj vrniti vsa opravljena plačila oziroma
    najkasneje v 30 dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe. Če
    zamudi z vračilom plačil, mora potrošniku poleg zamudnih obresti
    plačati še desetino prejetih plačil za vsakih dopolnjenih trideset dni
    zamude.
    - Edini strošek, ki ga mora plačati potrošnik v zvezi z odstopom od
    pogodbe, je neposreden strošek vračila blaga.

    Znano je sicer, da si davčni uradi, davčne inšpekcije in zakonodajalec znajo člene zakonov in predpisov tolmačiti na različne načine, vendar bomo za merodajno vzeli tolmačenje tržnega inšpektorata z dne 23. 5. 2012, ki pravi, da mora kupec dobiti v roke listek z zgornjim besedilom, če vrednost njegovega nakupa presega 12€.
    Povezava:
    http://www.ti.gov.si/si/vprasanja_in_odgovori/pogosta_vprasanja/vsa_vprasanja/vprasanje_00230/

    OdgovoriIzbriši
  19. Ojoj, sam da je bilo vse ok.
    Sem lih zadnjič po radiu poslušala, do so decembra na udaru stojnice na sejmih :( Žalostno, da se inšpektorji spravljajo na malega človeka, ki z lastnimi rokami nekaj ustvari :(

    OdgovoriIzbriši